SUMMIT

SUMMIT

după Tristan Tzara

Spectacolul se întrupează în jurul principiilor și esteticii formulate de mișcarea dadaistă, curent artistic revoluționar apărut la începutul secolului al XX- lea, care l-a avut în centrul său energetic și conceptual pe Tristan Tzara, alături de Hugo Ball, Francis Picabia, Marcel Janko, Andre Breton și alți artiști remarcabili ai vremii.

Procesul de lucru este o explorare cu preponderență în perimetrul teatral și coregrafic al ideilor bulversante care pot fi regăsite în lucrarea lui Tristan Tzara, „Sept manifestes Dada”, publicată la Paris în 1924. Cele șapte manifeste vor fi ghidul acestei explorări pentru descoperirea unui spațiu artistic ieșit din tiparele obișnuite, a unui cadru dedicat spargerii convențiilor scenice și căutării dincolo de logică, a unui demers estetic în care mecanismul psihologic nu mai are nici o relevanță.

Spectacolul încearcă să reînvie spiritul acestor tineri artiști de la începutul secolului al XX-lea, să reîntrupeze curiozitățile și fricile lor, spiritul lor de frondă, revolta, nihilismul și, totodată, curajul de a se opune trecutului fără nici un fel de milă față de valorile acestuia. Gesturile și ticurile la puterea a șaptea, anti-muzica, fuga cu spatele, anarhia scenică, anti-logica, dramaturgia aleatorie, declamația care se sparge de zidul spectatorilor uluiți nu ne vor pune nicio problemă estetică pentru că Dada ne-a oferit un context perfect de explorare și valorificare a acestor idei.

Distribuția:

ANAMARIA PÎSLARU, SORIN DINCULESCU, DORA IFTODE, ALINA CRĂIȚĂ, VALENTIN MIHALACHE, LAURA DUICĂ, MĂDĂLIN MLADINOVICI

Concept, scenariu și regia artistică FLORIN FIEROIU
Muzica – VLAICU GOLCEA
Costume – CRISTINA MILEA
Asistent scenografie – COSMINA CROITORU
Lighting-design – ANDREI IGNAT

Durata spectacolului 70 min.

Vârsta acceptată +12

 

 

 

 

 

Bilete disponibile AICI!
de la 25 lei

“…Summit funcționează ca o ars dramatica, un manifest artistic sau o declarație de intenție pentru ce va urma. Coregraful Florin Fieroiu ia manifestele lui Tzara și le plasează într-un spațiu umbros, fulgerat din cînd în cînd de reflexiile luminii pe cortinele mobile argintii, manipulate de performeri. Costumele lor cenușii capătă, la un moment dat, minunate extensii fanteziste, Cristina Milea creează niște instalații om-obiect prin plasarea unor excrescențe – aripi, pălării etc. – pe hainele terne ale actorilor, de aici rezultînd personaje noi. De fapt, e o formă de a arăta că revolta împotriva artei convenționale generează limbaje artistice noi.” ( Oana Stoica – Teatru de cartier –Dada pe Bulevardul Virtuții)
https://dilemaveche.ro/sectiune/la-zi-in-cultura/arte-performative/dada-pe-bulevardul-virtutii-2339749.html

***

” „Summit” de Florin Fieroiu poate fi privit ca „manifestul” de pasaj de la nonverbal la spectacol de text; un manifest în dublu sens pentru că pornește de la manifestele dadaiste ca punct de despărțire de trecut pentru a angrena trupa (și publicul) în jocul redefinirii limbajului scenic al Teatrului. Afirmând ludicul ca unică lege regulatoare a scenei, spectacolul poate fi citit ca o despărțire de trecut, dar și ca o privire tandră spre memoria spectacolelor gestuale și de postúri statuare care au definit identitatea Teatrului Masca sub conducerea de peste trei decenii a lui Mihai Mălaimare, în colaborare cu regizoarea Anca Florea.” ( Oana Cristea Grigorescu, „Manifestele teatrului de proximitate și reprezentare”, scena.ro)

***

“O reprezentație teatrală unică în spațiul scenic bucureștean. Un performance metamorfozat pentru oricine îl vede. Pentru ca pleci de acolo cel puțin atins, dacă nu mișcat sau chiar transformat. Știi curentul dadaist? Superb, vei pleca știind ceva mai mult. Nu ai auzit niciodată de el? Nicio problemă, acum ai șansa să îl cunoști, să afli mai multe despre el. Așa cum mi-a mărturisit după spectacol o dragă prietenă dacă vrei o lecție frumoasă și completă în dadaism, vii la Teatrul Masca și pleci cu mintea limpede în ceea ce privește poate cea mai avangardistă dintre avangarde, cel mai revoluționar curent artistic existent și cel despre care în România cred ca s-a vorbit și se vorbește cel mai puțin.” (Tudor Sicomaș, Noi suntem DaDa sau logica din spatele haosului. SUMMIT)
https://www.republikakritica.ro/din-teatru-adunate/noi-suntem-dada-sau-logica-din-spatele-haosului-summit-teatrul-masca

***

“Summit nu este un spectacol de dans (Florin Fieroiu fiind coregraf), dar este extrem de solicitant pentru actori, la nivelul mijloacelor de expresie corporală, printre care și fuga cu spatele și deplasarea pe loc – ca repere ale ilogicului și contradicției. (Irina Ionescu, Atipic, neliniar, altfel – Summit)
https://agenda.liternet.ro/articol/28298/Irina-Ionescu/Atipic-neliniar-altfel-Summit.html

***

“Summit” abandonează convenția teatrală și compromisul comod, în spirit dada. Printr-o serie de afirmații provocatoare precum „Logica e dansul impotenților” sau definirea dada ca „mijloc de vindecare al sifilisului politic și artistic”, non-structuri dramaturgice și o estetică care alătură camp-ul și expresionismul în profida aparentei incompatibilități, spectacolul lui Florin Fieroiu (concept, scenariu, regie) își ia ca schelet de lucru cele șapte manifeste dada regăsite în lucrarea lui Tristan Tzara, Sept manifestes Dada (1924). ( Adda Mihăescu, Non-structuri teatrale în „Summit”)
https://happ.ro/non-structuri-teatrale-in-summit-teatrul-masca/

Detaliile spectacolului
    • Today's visitors: 117
    • Total page views: 67,267
    Sari la conținut